Tuesday 2 October 2012

Macam Nie Rupa Orang Nak Dapat Adik

Assalammualaikum..

Macam-macam hal..macam-macam gelagat anak aku nie..Rupanya dah masuk trimister 3 pun aku..kejap jer rasa..lagi 2 bulan aje..tak sabar rasanya..hehehe,,tapi bukan nak citer pasal nie..

Sejak nak dekat bersalin nie..pening kepala aku tengok perangai si Nuqman nie..tiap-tiap hari nak kena marah atau pun di bebelkan..ada ajer yang dia buat perangai yang saje mengundang kemarahan mama dan papa dia..aku tahu dia saja yang buat camtu...nak perhatian lebih konon..

Ialah 5 tahun manja kan..tup-tup nak dapat adik kan..tapi bila tanya suka nak dapat baby..suka..angguk kepala tapi still nak nakal..paling aku tak boleh blah bila dia dah start bercakap ke..bercerita pasal kawan kat sekolah ke ..nyanyi ke..menjerit ke..suaranya ya allah..nyaring..kuat betul...kadang-kadang tu aku suruh dia cakpa slow sikit..ada masa aku takup mulut dia...paling dasyat aku tampor jer mulut dia..tapi tampor manja-manja gitu...sakit telinga aku..rasa-rasa taik telinga pun nak terkeluar pun...bab nakal tu jangan cakapla no 1..asyik aje buat si kakak..ada jer dia nak buat akak dia marah atau si kakak akan menjerit..hishhh Nuqman nie hilang sabor aku ada yang kena dengan rotan nipis nie..selalu aku marah jer atau buat acah-acah nak pukul dia..nampaknya pas ni rotan nie mesti kena kat dia..Lepas tu satu -satu perangai dia buat kalau minum ke makan tak tumpah tak sah..pastu makan macam orang setahun tak makan..sajerkan buat orang marah..padahal sebelum nie tak de masalah pun..everything be okay...kan dah tulis omputih..kita mix sikit yer..

Lagi satu tabiat dia sejak dua mejak nie manja yanga amat dengan aku atau pun papa dia..kalau dengan aku.. nak makan bersuapla suruh mandikan la ataupun kalau aku baring sibukla menyelit sambil tangan dia rasa perut aku..nak rasa baby tendang katanya..kalau dengan papa dia suka baring kat lengan papa dia sambil gentel tetek papa dia..hahaha..tu yang tak boleh blah..kadang-kadang tu sampai tertidurla..Tapi stau aku puji kat dia..pantang aku suruh..samada suruh ambilkan air ke..picitkan badan aku ke..laju jer dia buat..agaknya macam nie kut rupanya orang bila nak dapat adik..takut kurang kasih kut..

Kalau si kakak nie masa nak dapat Nuqman dia sangat baik tapi lepas aku bersalin dia ada nakal sikit jer la tapi still boleh control la..tapi kali nie dia aku tengok kakak sangat matang..memang boleh harap la..tapi cuma kuat merajuk totap ada...Aku rasa dia boleh jadi kakak yang baik dan boleh menjaga adik-adiknya..Kadang-kadang tu si kakak nie ada jugak benggang tengok Nuqman nie over semacam ajer perangai dia..kadang tu si kakak nie bagi jugak jelingan maut kalau Nuqman nie nakal sangat..nyampah katanya..

Untuk anak mama..tak ada beza pun..kasih sayang tetap sama..tiada belah baginya..tapi nakal tetap jugak kena hukum kan...mama dan papa tetap sayang pada kamu semua..semoga semua anak mama jadi anak yang soleh dan soleha  dan berjaya dalam apa jua..sayang Kak Ainur dan Nuqman..muahhhhhhhhhhh...

Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates