Monday 29 April 2013

Ada Apa Dengan Nombor 29???

Assalammualaikum..

Ada apa yer dengan nombor nie..tak usah nak korang berteka -teki...korang baca jer..nak leleh air mata dipersilakan..nak senyum sampai ke telingga pun boleh juga..yang penting apa korang punya emosi aku tak nampak..dengan angka nie macam-macam ada sedih ada ..gembira pun ada...

Kita mula kan dengan yang sedih dulu jer la...cepat cari tisu...dah ready baru baca..

29hb Ogos 2001 ~ Mak mertua aku a.k.a Ibu En Hubby pulang ke rahmatulallah...tak sempat nak menikmati ada mak mertua...al-fatihah 

ada kisahnya....masa tu En Hubby paksa aku datang tengok mak dia...masa tue segan nak pergi tak ada ikatan apa...segan pulak..ialah aku kan perempuan melayu terakhir..Masa En Hubby kenal kan aku pada mak dia..masa tu memang mak dia dah sakit...mak dia buka mata ..tengok aku..senyum pastu dia pejam mata..rehat la tu..lepas 2 hari aku lawat mak dia pun sahut panggilan ilahi..menurut kata En Hubby mak dia restula hubungan kami ...

29hb April 2012 ~ Opah a.k.a Opah En Hubby pergi sahut panggilan illahi..arwah pernah duduk setahun dengan aku sebelum kakak ipar ambil alih jaga..banyak suka duka bersamanya..sedih sangat..al-fatihah

tarikh sama cuma tahun jer beza..nie dikata anak beranak sehati sejiwa..meninggal pun  pada tarikh sama..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Yang best tarikh nie....

29hb Ogos 2003..tarikh keramat nie..aku terima nikahnya...bla..bla..aku dengan En Hubby disatukan oleh Tok Kadi..Yeahhhh kawin sudah...

Kalau tak silap aku jugakla tarikh nie birthday bapa mertua aku..kalau tak silap..confius jap...

apa-apa pun tarikh 29hb nie meninggalkan kesan mendalam buat aku...

 Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates