Monday 8 April 2013

Kan Dah Kena

Assalammualaikum...

Kalau nak bercakap kena fikir dulu jangan main sedap mulut nak berbicara jer..Lagi-Lagi kalau korang bersembang dengan anak-anak yang makin membesar dan advanced pemikiran dia..

Tahun lepas tak dapat menikmati sangat suasana puasa dan raya almaklumkan time tengah pregnant..so mama ko excited sikitla... bajet nak buatkan la anak dara yang sorang nie baju raya dalam dua tiga pasang..wah planning awal gitu..kakak kan dah besar takan  nak  pergi berraya rumah orang pakai gaun ke...., seluar ke...,tak pun skirt....tak manis pulak rasanya ..aku rasa kakak pun tak mahu dah pakai macam tu....aku sembang-sembang la dengan kakak konon-konon nak tempahkan dia  baju yang ada fesyen terkini... korang nak tahu apa jawab nya...kita ikuti perbualan ringkas anak beranak...

Mama : Kak raya nie pakai baju peplum nak tak?

Kakak : Baju apa tu ?

Mama : ala macam baju kebaya  tapi dia kembang ( sambil aku tunjuk contohnya)

Korang nak tahu apa anak dara aku jawab???

Kakak : tak nak la mama..kakak nak pakai jubah boleh pakai tudung sekali..

mama ko terkedu jap..tersentap ko..tiba-tiba ada blusher kat pipi aku pulak..hahaha....wahhhh anak aku ke tu....muslimah sangat kan..alhamdullilah mama doakan biarlah yer berkekalan sehingga dewasa...Nampak gaya mama kena jugak tempah jubahla tak jadi nak buat baju kebaya..

anak dara teman
Nielah buat hati mama..sayang kakak...

Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates