Wednesday 15 July 2015

Memori 27 Ramadhan 1436

Assalammualaikum..

aku memang pantang kalau orang menipu lepas tu cakap tak serupa bikin..semalam baru dapat collect baju yang di tempah sebulan sebelum puasa yer..

janji dengan kawan nie nak amik 2 minggu puasa sebab takut kalau ada tak ok nak alter balik..masa tu janji baik punya ayat pun manis boleh jer..bukan banyak pun 4 pasang kurung dan 2 baju melayu budak..lagipun awal tu aku hantar kan..so setelah di tangguh beberapa kali suruh datang amik semalam baru dia kata boleh amik sebelum nie banyak alasan aku just ok jer dan tak ada pun nak paksa dia siap jugak kita bagi dia peluang kan..maybe dia memang ada masalah ke..tu la manusia kita baik dia pijak kepala aku..

boleh pulak semalam pergi amik baju dua pasang lagi tak siap ooohhhh tidakkkkk..aku memang tak ada standby baju lain yer..kalau setakat baju aku tak pa la nie baju anak dara aku..kesian dia..dah tu  dia bagitau tak siap time aku collect baju tu masam sms dia cakap harag sekian bersamaan 6 pasang..giler ke apa dia nie..masa periksa baju tu boleh pulak poket baju Nuqman dia buat size poket Amsyar..ohhhh tidakkkkkkkkkkkk dah macam badut ok...En hubby memang jenis perfect dan agak cerewet jugak so dia dah bising sebab jahitan pun tak semegah..dah En Hubby dok pot pet aku  boleh pula terlebih bayar..ohhhh tidakkkk..nasib aku call cakap dengan dia pun kata dia pun nak call aku balik perasan macam banyak..lega dah situ..tapi sebelum tu dah kena bebel lagi dengan En hubby...last-last lakibini dok bertekak pasal baju..hahaha tension giler aku..last-last mood tak bagus so kita buka kat surau bagi tenang sikit hati..hahahaha

tu satu masalah balik aku nie excited kan try baju dekat anak-anak aku..lagi angin aku baju Nuqman poket kecil  seluar singkat..istifar panajng aku di buatnya..nasib amsyar baju ok tapi dapat pakai kejap sebab fit..baju kakak atas lutut kain pulak singkat lepas tu terangkat sikit...xtau la apa masalahnya..tu la bahan suka jahit last minute...

Lepas dah tengok gitu gayanya terus call cakap cancelled lagi dua pasang tapi alasan dia dah potong so malas nak sakit hati terus cakap takpa la sambung..ok ingat gitu boleh lena nak tidorkan..so pepagi buta orang sahur aku sms dia gertak cakap suruh siap hari nie jugak..sakit hai aku terus mood kelaut..malam tadi plan nak kemas kain baju pun aku campak ketepi..tak da mood ok tengok baju gitu..tu la orang melayu camne bangsa sendiri nak tolong kan..

Hari nie kalau tak siap jugak dan tak kemas memang aku tak bayar ok..dan aku minta ganti balik...

nasib pagi nie opis ada orang bagi duit raya..senyum kejap..hahaha

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates