Friday 31 July 2015

Raya Ke Melaka dan Johor Baru

Assalammualaikum..

masih lagi cerita pasal raya semoga ingatan dan memori otak ini masih utuh..hahaha


raya kedua semua check out  dari A famosa Aku terus konvoi dengan Family aku ke Melaka pergi rumah sedara mara sebelah ayah..pergi rumah mokteh dia sediakan laksa aku makan..lepas tu pergi rumah busu makan bihun tomyam aku makan lagi..En Hubby dah jeling tengok bini dia makan..lepas tu pergi rumah pokde dia masak bihun goreng dengan nasi impit aku makan lagi..adik aku dah sound aku sebab setiap rumah aku pergi aku makan..kata raya kan..nasib rumah pak ngah dan rumah mak andak tak sedia kan makan..aku makan kuih raya jugak masih ada ruang untuk makan..diorang semua dah tak makan just tengok jer..rugi oo..hahaha..lepas tu gemuk bising...

selfie dengan bakal penganti..

selepas asar gerak pergi Johor pulak raya sebelah ibu pulak..cousin kat sana dah kumpul nak buat bbq..diorang wasupp gambor motif aku pun tak tahu dan aku saje buat tak faham..hahaha..


kitaorang sampai dekat pukul 10 malam jugak sebab kena jem..sampai-sampai diorang dah mula buat bbq memang langkah kanan la kan terus salam-salam semua lepas tu terus duduk makan..hahaha












malam tu kitaorang chek in hotel berdekatan dengan rumah mok de..jalan kaki pun 10 minit sampai hotel..rumah dah full semua anak balik kan..cuma ibu and ayah jer tido rumah mokde..lagipun malam tu anak abang aku yang bongsu buat hal..meragam sakit telinga aku asyik nagis jer..hahaha

esok pagi pergi rumah mokde nak tolong masak...mokde masak soto..soto mokde memang terbaikk...makan lagi aku..asyik makan jer...lepas tu petang diorang ajak jalan-jalan kat pusat bandar...so ke Legoland dan Hello kitty..dari rumah mokde ke Legoland hanya makan masa 20 minit jer..dekat giler aku ingat jauh rupanya dekat jer tapi tak ada masuk just amik gambo jer..hahaha..




No comments:

Post a Comment


Blogger Templates