Thursday 23 July 2015

Raya Di Afamosa Melaka

Assalammualaikum..

Tahun nie giliran aku beraya sebelah mertua so tahun nie diorang decide nak holiday kat Melaka..aku follow jer kan mana-mana pun sama jer raya tetap raya..

Aku gerak Hari Khamis sehari sebelum raya alhamdullilah selamat sampai dan tak jem pun..dari Bidor pukul 3 petang sampai Melaka pukul 6 sempatla berbuka puasa terakhir bersama family..

villa A FAmosa
Villa nie ada 4 bilik dan dua bilik air..ruang tamu dia pun luas..villa nie best dan memuaskan cukup untuk duduk satu rumah nie yang ada 21 orang..dan villa nie tak disediakan kipas so nak tak nak 24 hour air cond jer..



sementara nak tunggu berbuka puasa walaupun budak-budak nie dah tak macam orang berpuasa jer..jumpa cousin masing-masing dan macam ragam
jln ke Kolam
belakang dapur di sediakan kolam setiap villa nie..syok la budak-budak nie mandi sampai kena panggil naik baru nak masuk..
private kolam



Menu untuk hari Raya telah masak oleh Ayung aku cuma bawak perut jer..hahaha tak ada la aku bawak kuih raya jer..ayung masak rendang daging..kuah kacang ..tempoyak patin..sambal ikan bilis dan banyak lauk lagi aku lupa dah..

nasi impit dan kuah kacang

lemang nie aku bawak dari Tapah..

Biskut Raya 


nie la dia Chef masak..kerja dia asyik masak jer..
Ayung memang hobi dia masak jer..rajin sangat dan masak pun sedap..



Nie baru cerita malam raya ..pagi 1 Syawal belum cerita lagi..entry lain kita sambung..


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates