Thursday 29 March 2012

Tersentappp

Assalamualaikum..

Tu la gatal sangat keluar rumah kan dah kena sound direct..amik sejibik kena batang hidung..

Aku kalau balik kerja terus masuk rumah tak de nak pandang kiri kanan..tak de masa nak bergosip-mosip dengan mokcik-mokcik kat area umah aku...just smile jer tu pun kira ok la aku buat gitu..

Aku tengok jam dah pukul 7malam..tak habis gosip lagi mokcik nie..aku pun keluar la jerit panggil anak aku suruh masuk rumah dah malam..saje jer cakap dah malam tu kuat-kuat..tu pun tak sedar lagi mok cik nie.. masih rancak bergebang..tiba-tiba ada sorang mokcik terpandang aku pastu dia tegur " lama tak nampak..sesekali tengok dah gebu jer..berisi betul badan yer.." sentappppppp hatiiiiiiiiiii akuuuuu!!!..nie yang buat aku nak diet..tak mo makan malam..kena buat puasa sunat nie..buat senaman bagaila...aku cakap "ya ker cik..rasa macam biasa jer"..senyum dalam paksa..hampeh tul mokcik nie..suka-suki jer ngata aku kan.. cuba la cakap "lama tak nampak..cantik sekarang."..sodap telinga aku dengar...hurmm imposible orang akan puji kan.kan..kan..nasib ko orang tua kan..pastu dia pun bukak citerla rahsia dia malam tak makan..nasi pun amik 2 ari sekali la..minum tu la...jamu nie lah..suruh aku cuba la..Last-last aku terjoint bergosip dengan mokcik nie..

Aku cakap dalam hati jer..mokcik nie saja jer menambah dosa sebelum azan maghrib la..dah azan maghrib baru terkedek-kedek macam itik balik reban..baru la masuk rumah..dah la aku pun terjoint duduk lepak kat dia..suruh anak masuk tapi mama dia duduk bergebang sampai azan..hishhh...

tuan blog
gemuk ke?


Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates