Thursday 13 March 2014

Cerita Amsyar Pulak

Assalamualaikum..

lama tak cerita budak kecik nie..kejap dah setahun 3 bulan..dah tak merasa nak ada baby yang boleh mama dukung ke sana sini..cepat sangat la Amsyar nie besar..

masa baby lagi
Amsyar tiap pagi bangun  jer kasi gegar satu rumah..orang sibuk bersiap nak kerja dia pun bersiap lagu rock kapak..selagi tak ambil selagi tu la bergegar jer rumah..manja sangat..dah besar nie dah banyak akal  ada masa buat perangai pulak..ada la hari tu bila sampai rumah opah tak nak turun pergi dekat opah nak ikut aku..hai selalu ok jer kan mula mama dah berbelah bagi nak tinggalkan..hahaha tu alasan mama nak amik cuti..hihhi..tapi Amsyar buat peragai kejap jer..
pagi-pagi bikin buat org kelam kabut
Sekarang tiap-tiap pagi sementara tunggu papa nak amik kitaorang pulak...aku akan bisik-bisik kat telingga dia cakap " Amsyar tinggal dengan opah nanti petang mama amik..mama papa pergi work"pastu amsyar pun balas balik "ok mama"..hahaha tu aku tipu la dia hanya keluar kata dia la..makna ya dia faham la kan..ok tiap-tiap hari benda yang sama jer aku bagitau..tapi Alhamdullialh memang berkesan la aura positif tu kat dia sampai jer terus pergi kat opah tak ada nak ngada-ngada macam dulu..Alhamdullilah..tapi aku frust jer aku nie ada cakap bye..bye kat dia boleh buat bodoh jer sambil renung satu tempat jer..ciss kurang asam betul ini anak..time tu geram jer aku tengok kecik besar kecik besar jer aku pandang...sampai kesudah dia buat bodoh dia..last aku yang frust...

bila si adah nie post gambor aktiviti dia kat umah opah dia..alhamdullialh tengok happy jer dia dan aku bersyukur sangat dapat pengasuh yang begitu baik sekali..pengasuh nie aku dah anggap macam mak dan bapak kedua aku la kat perak nie selain bapak mertua aku la..anak-anka dia dah aku anggap macam adik aku jer..yela sekarang nie susah nak cari pengasuh yang betul-betul jaga anak kita..kalau tak baik tak kan si kakak & Nuqman nie bila cuti jer nak pergi rumah opah..sikit-sikit umah opah...tension jer aku..ada sampai tu aku suruh depa tukar bin/binti asyik nak ke sana jer kan..hahaha saiko mama ko nie..

atuk super berani botakan Amsyar

bersama kak Ila


aktiviti kat rumah opah

bersama haziq

tolong opah kemas

tolong opah siram bunga

Photo: Seronok sngt anak ku d umah opahnye ... brsiar2
bersama atuk nak pergi tengok lori

Photo
baju abang dah boleh pakai


alhamdullilah Amsyar membesar dengan sihat dan penuh dengan telatah dan gelagat..Amsyar juga penghibur mama papa kak Tisya dan abang Nuqman..we love you


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates