Friday 22 May 2015

Mama dan Nuqman

Assalammualaikum...

minggu lepas budak-budak ada exam..macam biasa aku asyik suruh baca buku..ulangkaji buku kakak abang..tak payah main petang-petang tapi haram dia nak dengar bebelan mama dia..main tetap main..
malam pulak ada latihan nasyid sampai pukul 11 malam baru nak balik..kesian balik terus tidur letih esok nak bangun pagi lagi maka buku pun entah ke mana..

aku siap ugut budak-budak nie tak dapat markah bagus siapla korang potong duit belanja tapi macam biasala aku just cakap jer buat tidak jugak tak sampai hati..hahaha

tapi macam biasala selalu Nuqman jer dapat keputusan dulu..kakak bila tanya cikgu tak bagi lagi...hari tu Nuqman dah dapat keputusan so macam biasa dia kan suka propa bila dapat keputusan periksa kan..

nie situasi 1 ;

Nuqman : ma nuqman dah dapat keputusan tapi ma jangan marah tau..teruk sikit

mama : nape..teruk yer..fail ke?

Nuqman : ha la ma..cuba ma teka nuqman dapat berapa

 dalam hati  aku nak suruh aku main teka teki pulak petang macam nie..dah kata keputusan teruk..saje la tu nak bagi aku marah..

Mama : malas la nak teka cakap jer la berapa?

Nuqman : Nuqman dapat 96% jer ma..masih A lagi..

mama :  saje jer kan nak kena kan mama yer..

situasi 2 :

Nuqman : Mama Nuqman dapat A tapi tak dapat 100%

Mama  : nape tak dapat 100%..kan mama dah cakap mesti target 100% kalahkan kawan-kawan..

Nuqman ; ma nie jer Nuqman mampu nak buat.

aku terus terdiam dengar jawapan dia..hahaha..kena balik aku..sebab dulu aku ada cakap dengan dia buat yang mana mampu jer..

so keputusan kakak masih lagi tak dapat aku pun tak tahu la sama ada dia tak nak bagi aku tengok kertas dia atau pun memang betul cikgu tak bagi lagi..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates