Tuesday 12 July 2016

Cerita sebelum Raya

Assalammualaikum..

Raya dah berapa baru nak tulis blog..memanjang tak ada mood je nak taip..Tahun nie giliran raya rumah Ibu..so Ucu Ekin dah kawin so banyak part kerja kemas rumah tukar langsir kena aku buat..benci tau nak tukar langsir..tapi redha je kan..so makeover la ..lagipun dah decide dengan dia dua-dua tak boleh sama serentak raya rumah Ibu nanti tak ada sapa nak tolong ibu..so tahun pertama kawin dia dah rumah mertua..hahaha bertabah la ya..tu pun kata raya kedua baru balik tup-tup 1st petang raya dah balik..hahaha..

So aku amik cuti awal dapatla kemas rumah Ibu ikut rentak Ibu nak rumah camna kan..so lepas subuh mula operasi kemas rumah Ibu bagi tip top..masa kemas rumah Ibu nasib ada assistant sapa lagi ayah dan si Kak Tisya..ringan beban nak kemas..rumah dahla besar plus banyak bebenor perhiasan so bertabahla mengelap bagi kilat..time kemas rumah teringat zaman anak dara memang tula rutin aku kemas mengelap dan mengemop rumah..baru puas..lepas turun bawah sapu laman rumah..bab sapu daun kering tu yang aku tak suka peluh macam buat larian marathon jer.lagi geram bila siap je karang ada jer daun nak gugur di tiup angin..hahaha

Bila dah settel nak bagi orang puji sibukla suruh Ibu tengok puas hati ke idak dengan rumah dia laman dia dah kemas ..tup-tup Ibu cakap "pokok bunga Ibu jirus tak"..selambar je aku bagitau "bunga Ibu banyak sangat tak lalu nak menyiram.."jeling je Ibu aku tak siram..hahaha alolo comei jelingan tu.

Dah settel bab kemas bab pasang langsir pulak nasib ibu dah tanda kat langsir so senang kerja aku kalau tak nagis aku pasang langsir...yela dah cantik masuk nak gantung terpendek la terlebih la..hohoho tu yang aku naik HULK..tahun En Hubby tak dapat tolong dia demam so terbaring je..

Ibu memang masak lauk raya lepas berbuka so petang tu aku buatla dan sediakan bahan-bahan malam karang campak je dalam kuali tu pun nasib fairus adik laki kat melaka tolong kupas bawang..to pun tengok dia ..mood rajin dapat dia tolong..


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates