Monday 16 December 2013

Ribut Taufan Melanda

Assalammualaikum...

Tension tau kalau balik kerja..
**kat porch**
 - berteraburan daun bunga kering dengan berpasir kat simen...
- pastu dapat pulak kasut berteraburan macam tempat kucing beranak..dah ada rak kasut tak nak susun elok-elok...

** Ruang tamu**
- pastu buka pintu masuk -masuk rumah tengok rumah bersepah...dengan bantal dua tiga biji depan tv la atas kerusi la..dapat pulak gelas minum dan botol air tak berangkat cantik port atas meja..kalau ayah aku dulu suka cakap nak buat sembah ke gelas kosong tu..

** Dapur**
- pingan mangkuk berlonggok dalam sinki..dah makan tak reti nak cuci..bajet ada bibik nak kemaskan ke
- Bekas air batu tak berisi pastu nak minum air sejuk konon nak bagi cool sikit angkat bekas  air kosong..rasa nak campak jer keluar tapi ingat balik beli pakai duit tu bukan pakai bulu ketiak..

** Bilik**
- bilik bersepah dengan kain baju bercampur pulak dengan buku sekolah dicampak kat atas katil...ingat katil tu nak baca buku ke..
- lepas main tak reti nak kemas tak reti nak simpan..

Dah tengok semua macam tak terurus aku mula la start bebel..pot..pet..pot..pet..mulut bising membebel tapi tetap kemas jugak... tapi dengan cara aku la..time nie En Hubby pun terhegeh-hegeh tolong apa yang patut..anak-anak pun kelab kelibut kemas apa yang patut takut karang koyak kain baju mak dia..tiba-tiba jadi raksasa..

Cara aku atasinya senang jer..tapi korang jangan follow tak baik tau..aku  bila dah kembali ke normal mula la malu dengan diri sendiri tak boleh nak control emosi..tahu malu pulak dengan jiran sebelah menyebelah dengar karoke aku tadi...yela tengah marah kena kuar kan jangan simpan dalam hati....yang kelakar tu aku kalau bebel bebel gak nagis-nagis jugak..tapi tak de la nagis beria just leleh jer..konon nak minta simpati..tapi haram semua nak faham..sendiri ngamuk sendiri pujuk..hahaha..

**kat porch**
- aku sapu sekuat hati melepaskan geram..ala-ala main golf gitu..
- kalau kasut tak sempat diorang nak kemas aku sapu sekali sampai keluar pastu terkoncoh-koncoh pergi kutip tau pulak nak susun elok-elok..

** Ruang tamu**
- bantal-bantal nie aku angkat aku campak jer dalam bilik..dah reda angin puting beliung aku..aku susun cantik-cantik..hahaha..kelakarkan sendiri buat sendiri kena kemas balik..takpe janji aku puas..
- Tapi gelas dengan botol nie aku jerit suruh diorang angkat takan aku nak baling pulak pecah karang jenuh pulak kena beli lagi nanti tak pasal En hubby naik Hulk..takut woo dia naik Hulk..so far tak pernah pun..

** Dapur**
- Tapi selalu En Hubby akan ambil port clear and clean pingan mangkuk termasuk kuali habis dia cuci silap-silap sinki siap di cuci bersih..
- Bekas air kosong pun dia handle ..isikan semua..sebab dia jugak nak minum ais..taulak kalau bini naik Hulk..semua dalam rumah pandai amik port..

** Bilik**
Kalau bilik anak diorang sendiri kena kemas aku hanya sport check jer..kalau tak betul memang aku campak keluar jer..baran kan aku..tak kan..


So far so good la takde la selalu diorang menyepahkan rumah..cuma kadang kala jer..tapi aku memang pantang kalau rumah bersepah dapat time balik kerja ke..balik jalan-jalan ke..penat tau stress tengok..

So tak mo stress tak mo tension..nanti tak pasal aku dapat darah tinggi..jom layan gambar cinta hati aku...

cinta hati mama..



           Mama Noor 

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates