Tuesday 11 February 2014

Lepas Geram..

Assalammualaikum...

semalam aku amik cuti mengejut..sebab amsyar demam dah empat hari..kesian dia meragam jer..nagis jer kerja dia pastu asyik nak berkepit..aku nak kencing pun nagis nak ikut..ha amik ko masuk sekali dalam toilet..pastu dah masuk ikut still nagis lagi..lantak ko la janji hajat mak tertunai..hahaha..
bdk demam

sikit jer senyum 


semalam memang pantau dia..panas sikit aku lap dia dengan tuala basah..karang jap-jap aku mandi kan dia..terjerit nagis lagi..lepas tu tak mahu kebah jugak aku lumur dia asam jawa..habis bau asam jawa..pun tak mahu kebah jugak bagi ubat..bagi ubat ok kejap..tapi kesian bila bagi ubat dia tak aktif langsung ..main lima minit golek kejap pastu nagis...tidur kejap-kejap aku nak terlelap pun tak sempat..letih sungguh...dia kalau demam memang nak dukung jer..makan jangan harap nak diterima..letih mama masak jer..

merengek jer..manja tul
Tapi malam tadi memang penat giler tak pernah aku rasa penat sangat..yela dah berapa malam nie tidur pun tak cukup..otak pun letih asyik fikir macam-macam hal..boleh malam tadi dugaan datang bertimpa-timpa ..ya aku terima ujian allah...ada hikmahnya..boleh semalam aku sakit perut tapi masih boleh tahan..Amsyar pulak merengek-rengek nak tidur..semua tak kena tidur buaian tak nak aku letakat tilam pun tak nak ..nyusu tak nak..nagis jer..aku rasa rumah aku pun dah macam apa bising jer..si kakak entah apa makan habis alergik satu badan..asyik duk tergaru-garu sana sini..En Hubby pergi surau..geram jer aku..macam lah tak boleh nak sembahyang kat rumah kan nak jugak ke surau..apa la aku nie kan ,laki ke surau pun marah yelah bukan tak boleh tapi wrong time nak pergila..tengok jugak keadaan kalau nak pergikan..malas aku nak bising...

Dah serabut macam nie boleh pulak si Nuqman nie kacau kakak dia..si kakak nie adalah kata jangan dia usik jugak..aku dah serabut masa tu mana dengan Amsyar nagis dengan suara kakak dia lagi menjerit ..apalagi naik Hulk aku memang gedebak gedebuk la Nuqman kena dengan aku..terkedu dia pandang aku..terkejut kut dia aku belasah dia..geram betul aku..aku dah la stress dia menambah stress aku lagi..lepas tu terus ambil bantal tidur atas kerusi..lantak la ko jadi diam..aku apa lagi start la bebel-bebel..marah kat Nuqman sampai sakit tekak aku..geram betul aku..( marah sambil jerit dah rupa pompuan meroyan jer)..hahaha..dah lepas baru lapang hati..

En Hubby balik ambil tugas jaga Amsyar kejap..aku pun apa lagi lumurkan satu badan kakak dengan bedak..pastu terus baring..dapat terlena kejap..tu pun terjaga sebab Amsyar nak nyusu..alhamdullila pagi jie kulit kakak dah ok..cuma merisaukan Amsyar still tak elok-elok lagi..letih memikirkan..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates