Wednesday 12 February 2014

Belum Try Belum Tahu Lagi

Assalammualikum..

terkejut bila didapati sakit batu karang dalam hempedu..sungguh tak sangka..sebelum nak kena operate..aku try cara Doktor Hammid Arshat..kalau ikut majoriti semuanya berjaya,,aku nak cuba jugak..tak cuba mana nak tahukan..

Hari 1( 04/02/2014-Selasa )
aku makan epal hijau sebanyak 5 biji..epal yang aku beli nie memang masam giler..bila tinggal sikit lagi aku tak lalu nak habis aku buang jer..tapi sikit lagi..aku makan pagi ..tengahari dan petang kat pejabat..balik sambil masak aku makan sebiji dan malm selepas makan aku makan sebiji..cukup 5 biji..jenuh jugak

Hari 2 ( 05/02/2014 - Rabu )
aku makan lagi macam hari pertama..azab jugak makan epal hijau nie

Hari 3 ( 06/02/14 - Khamis)
Pagi dah pergi check upkat hospital  tak sempat so aku makan petang 3 biji dan malam 2 biji..nie sedap jer makan sebab dapat epal manis sikit..rasa nak lagi dan lagi jer..

Hari 4 ( 07/02/2014 -Jumaat )
sama macam hari pertama

Hari 5 ( 08/02/2014 - Sabtu )
Sama jugak macam hari pertama

Hari 6 ( 09/02/14 Ahad )
makan sampai 5 biji epal..lepas tu pukul 6 petang aku stop makan dan aku ambil 1sudu makan epsom salt larutkan dengan air suam 1/2 gelas..erkkk rasanya tak sedap tapi paksa juga habiskan..
lepas tu pukul 8 malam ulang minum epsom salt dengan air suam..sama jugak nak termuntah tapi ku bertahan jua..rugi kalau muntah..kena minum lagi nanti..
lepas tu last pukul 10 malam gigih tunggu tau..1/4 cawan olive oil campur perahan lemon..nie ikut tekak aku lebihkan lemon..perghhh sedap dan masam..pastu stop tak ada ambil makan lagi just banyak minum air jer

hari 7
biasanya orang kata kita akan lawas..so far aku macam biasa jer..sekali jer memerut..tengok jugak kalau ada batu ke apa tapi tak nampak tak sempat tengok dah terus masuk dalam lubang..so aku tak tahu sama ada keluar ke tak..hahaha..tak tahulah menjadi ke tak??

la nie aku try berubat kampung pulak...ikhtiar selagi boleh..first day pergi dia bagi minum air selama 1 minggu..lepas seminggu dia suruh datang bawak limau..nie aku tak tahu hasil lagi..Insyaallah kalu ada hasil nya entry lain aku buat..sabar yer...


No comments:

Post a Comment


Blogger Templates