Tuesday 9 December 2014

Aktiviti Cuti Sekolah

Assalammualikum...

Hai..hai..hai..lama tak update sebab malas yer..entah bila buka blog dan bila nak taip terus sign out..hahaha..apa pun tak boleh..aku asyik buka dan baca blog orang jer..

ok nie program aktiviti anak-anak masa cuti sekolah bersama maksedara dan paksedara dia...kesian diorang kan..sebab diorang tak tahu mama papa dah plan mengejut untuk bawak anak-anak mamapapa bercuti only family jer..kita bagi diorang happy kuar dengan maksedara paksedara dia..

Hari sabtu  kak ipar datang rumah nak makan tengahari..gigih aku masak utuk family sebelah En Hubby..sorang-sorang bersilat kat dapur..aku siap masak diorang pun sampai..sabor jela tak sempat nak spray wangi-wangi rumah..jangan nak kata rumah tak sempat wangi aku pun tak sempat mandi lagi..hahaha..


menu-ikan goreng cili tumbuk,sup ayam,ayam bakor,cendawan black paper,sambal belacan dan ulam
malam tu kitaorang makan luar tapi semua makan simple jer sebab masih kenyang..habis semua cakap aku ada jampi dalam masakan sebab masih kenyang dengan masakan aku..hahaha jampi sikit-sikit jer..hihihi

Ahadnya plan diorang nak jalan lepas kan tension katanya..hihihi...aku tak dapat joint diorang jalan sebab planing awal ikut En Hubby pergi Kuala Woh ada event RF..last minit aku cancelled pergi malas nak bangun pagi buta lepas tu duduk kat situ sampai petang..tak kuasa aku baik duduk rumah nak bangun tengahari ke petang ke tak kisah..tinggal berdua dengan Amsyar lepas tu paksa Amsyar minum susu dan tidur..hahaha..redha je anak aku..nasib dia pun ok jer..

Ok diorang tak ada pergi mana pun setakat Ipoh jer tu budak-budak dah happy giler..Hari tu diorang pergi main bowling lepastu pergi makan dim sum la..dah last sekali diorang jalan kat ipoh dan main kasut roda..
tapi budak nie happy aku pun dah happy..
bersama najiha




budak nie balik excited bercerita pasal main kasut roda..mama tumpang dengar je yer nak beli memang tak ada la..tapi atuk dia telah baik hati dan gigih keluar dari stor cari  kasut roda ayahsu...nasib ok lagi dan boleh guna lagi dan akhirnya  telah pun diwarisi oleh anak-anak aku..hahaha...yang lain nanti datang rumah maklang kalau nak main yer,,hihi..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates