Friday 13 January 2012

Apa Nie???Oh Tidakkkkkk

Assalamualaikum..

Tengah tak ada kerja aku apa lagi  sekodeng belog orang la..lepas aku terjah belog nie..terjah belog orang tue pulak...tengah khusyuk baca tiba-tiba terkejut aku..semput jap...nabulizer please....lawak jer mana aku ada semput.....terkejut sebab apa??? sebab nama anak aku merupakan salah satu nama anak jin..oh tidakkkk.....

Pada tuan punya blog nie aku copy and paste yer..tapi sory yer tak ingat sape punya belog aku bukak tadi..just share ngan kawan bloger dan pembaca jer..( dalam hati ada ke orang baca belog aku..wink..wink..malu sendiri)

Dalam rancangan Tanyalah Ustaz TV9, Ustaz Sharhan Shafie pengamal perubatan Islam menyatakan nama-nama berikut merupakan antara nama-nama anak Jin…walaupun maknanya bagus..kerana nama-nama ini boleh mendatangkan penyakit misteri…..
1. Balqis
2. Qistina/Kistina
3. Najwa
4. Zakuan/Zaquan
5. Batrisya
6. Erisya
7. Mazida
Jadi janganlah sesekali mengambil nama-nama diatas untuk nama anak-anak kita PERINGATAN dari Ustaz Sharhan Shafie, kepada mereka-mereka yang bernama yang sedemikian TIDAK perlu untuk MENUKARKAN nama tetapi perlu menukar PANGGGILAN kepada yang lain..sbg contoh klu SITI NAJWA…dari dipanggil Najwa ditukarkan kepada SITI…….
Kesimpulan nya kakak kena panggil Ainur...takpun panggil Tisya jer..takut pun ada..so kawan-kawan yang ada nama anak camtu kena la tukar panggilan yer...

Abang aku lagi parah nama anak dia Qistina Balqis & Qistina Maisarah..kena habaq kat dia nie..

Noor...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates