Monday 16 January 2012

Perlu Ada Kesedaran..

Assalamualaikum..

Nie nak habaq pasal manusia zaman sekarang nie.. pagi tadi cam biasalah ator anak sekolah..manusia sekarang nie tak tahu undang-undang ke?? atau pun dah lama hidup kat dunia nie..tu pasal depa buat lagu tue..

# SITUASI 1- AREA SEKOLAH RENDAH #

sorang budak perempuan india lebih kurang standard 2 @ 3 kut.. dengan selamber rock lintas jalan..tak toleh kiri-kanan..terus jer lintas..tapi nasib baik kereta tu dipandu perlahan.Aku cakap dengan hubby kat sekolah budak nie tak belajar undang-undang ke??...cikgu depa tak ajar ke..nanti dah langar kita jugak dipersalahkan..aku cakap tak pe la sekolah rendah lagi..tak paham lagi..

# SITUASI KE 2 -AREA SEKOLAH MENENGAH #

Sama gak sorang budak pompuan lebih kurang form 1@ 2 turun keta bapak dia pastu  lintas selamber badak..apa ingat jalan nie bapak ia punya ker..nie aku tak leh accep.. kan dah besar takkan tak tahu lagi kut..musykil aku..

# SITUASI KE 3 - ON THE ROAD #

Pagi tadi ada satu kereta saga FL dari jalan belah kanan tiba-tiba jer nak masuk belah kiri..tak ada singnal terus jer masuk...nasib baik kereta Myvi tu sempat brek..kalau tak mesti berdentum...apa lagi Myvi yang kebengangan terus tekan honnya ..Aku tengoksapa yg drive saga...hurmm drive pompuan..patut la..

 #apapasal pompuan jer aku nampak yang mendatangkan masalah..selalu yang tak suka ikut undang-undang nie laki..oppsss..terlebih sudah#

Pagi-pagi nie jer macam berlaku..aku pun tak paham dengan sikap manusia yang suka mementingkan diri sendiri..apa pun aku selalu ingatkan kat Hubby pandu hati-hati ingat bini ko yang comei nie and anak-anak ..
dan yang pasti hubby akan wat muka habis hensem dan senyum jer..hehehehe..

Noor..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates