Friday 22 August 2014

Cerita Dalam Bilik Air

assalammualaikum...

Amboi tajuk macam apa jer kan..hari ahad hari tu rajin sangat dan mood mengemas rumah pun sampaila..maka jomla kita kemas rumah..nak kemas pun mesti ada mood pulak kan..

Dah duduk rumah tu dekat 5 tahun kut baru tergerak hati nak cat bilik air..selama nie masuk bilik macam tak berseri jer..dinding pun warna simen jer..bosan kan..

hari tu aku dah make over bilik air tu pun balance warna cat dinding rumah..hahaha..dari membazir keras kejung cat tu baik aku cat..berpeluh-peluh mengecat dalam bilik air sorang-sorang..budak-budak sibuk nak menolong tapi kejap jer aku bagi cat..taula kalau budak cat kan tumpah jer lebih dari mengecatkan..

Bila dah cat rasa macam wahhhh cantik bilik air aku tapi nampak gelap pulak..Nuqman siap sound lagi siang hari  pun kena buka lampu gelap..ala tak de maknanya..memang sebelum tu pun memang suka siang hari buka lampu pun..lepas tu tak tutup bil letrik melambung papa ko jugak bising..

cantik tak..abaikan Nuqman yang tak berbaju

Masa aku mengecat tu tak masak lagi padahal dah tengaharikan tak pe balance mee hailam pagi tadi ada lagi sapa lapar makan tu dulu..kejam mama kan sebab mood mengecat dah sampai so tak nak la terganggu kan..En Hubby jaga Amsyar ..tu pun berpuluh kali datang kat aku panggil "ma tek"..nanti aku marah kat dia "tek".."tek" berlari dia kat papa dia..hahaha saja jer kacau mama kan.... siap cat terus nak masak sekali letrik pulak blackout..so goreng ayam dan ikan goreng masak bubur nasi..dah siap masak berebut-rebut makan kesian lapar anak-anak mama kan..

Petang tu semua dah settel nak rehat kan badan rasa macam letih pulak..sambil baring suruh En Hubby picit tangan lenguh rasa pulak..tengah tidor tiba-tiba rasa badan macam nak demam pulak ..poyo jer kan baru mengecat bilik air dah nak demam kan..bila bagitau En hubby senggeh jer dia tau dah perangai giler aku tu.,..

nanti ada masa nak make over dapur pulak tu tak tahu bila la..cat rumah nie sejak pindah tak pernah cat..so perlu jugak make over..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates