Friday 29 August 2014

Konon Nak Diet

Assalammualaikum..

Dah lepas raya nie mulut tak boleh nak control makan la..asyik nak makan jer..tu belum kalau aku marah..aku kalau marah mesti nak makan walaupun kenyang..camne tu yer..

Nie pun rasa baju kerja dah ketat..rasa macam melekap jer kat badan..seluar pun dah ketat kat pinggang..
hari tu berikrar konon nak diet cara aku la..cara diet ikut suka namanya..


Photo
sosej+kentang+telor

cuba la makan benda nie waktu petang sebelum pukul 7..cadang malam karang tak mahu makan la..memang makan benda nie kenyang..senak perut aku rasa..dah bangga kejap bila jam tunjuk pukul 8 malam aku masih kenyang lagi..syabas pada diri sendiri..

tapi bila lepas Amsyar hisap "tek" secara automatik lapor..giler apa ke..hahaha..kejap-kejap perut berbunyi irama jazz...dah tak boleh tahan terus ajak En Hubby masuk Highway makan Nasi lemak Paru..tak agak-agak nak makan kan..terus mintak nasi lemak..hahaha camne nak kurus bila makan tak ingat menunya..dah gemuk mula meroyan..hahaha

Lepas tu sibuk amik gambo tengok badan sendiri gemuk ke idak..selalu tanya budak dua orang tu jawapnya selalu buat aku kecewa..gemuk la tapi ok la..camne mama nak memahami jawapannya....hahaha

Photo
tuan belog
selalu aku nak sedapkan hati  sendiri aku akan fikir tak pe aku dah anak tiga  gemuk sikit tak pe..ada orang tu belum kahwin tapi badan macam tong..hahaha..suka fikir gitu..tak mahu terima kenyataan badan dah gemuk..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates