Tuesday 19 August 2014

Roti Jala vs Kari Ayam

Assalammualaikum

hari tu masa raya mak su buat roti jala..dapat makan sikit jer...ingat nak buat la tapi fikir balik tak ada pulak acuan roti jala dan kuali khas dia..hari tu balik rumah ibu nampak la acuan tu mintak kat ibu tapi demand ibu nak jual kat aku RM 10..amboi beli berapa jer kan..ibu memang gitu dengan aku suka demamd..tapi sayang lupa nak ambil..

tup..tup..tup  dua hari lepas tu En Hubby bawak benda nie..so dah ada benda nie mula gatal tangan nak buat roti jala..aku tak berapa nak pandai bancuh so banyak kali mentest la sampai jadi..

Photo
acuan RM 4.90 jer
mula-mula aku masak kari ayam..entahla kali nie memang sedap giler kari ayam aku..hahaha puji diri sendiri habisla aku kena smash dengan korang..dah siap aku buat roti jala..memang serius roti jalan sedap makan dengan kuah kari..kakak dan Nuqman pun cakap macam tu..banyak jugak la depa makan siap aku bancuh lagi  dan buat..seronok tengok budak-budak nie makan berselera..kalau dah sedap tak sah la aku nak bagi orang lain rasakan..kalau tak sedap makan family jer.. hantar kat bapak mertua sikit dia kan favourite kari..


roti jala yang tak berapa cantik 


bila buat dengan kakak dia sibukla nak tebar la sibuk la nak gulung..sambil gulung sambil menunggu kami dua beranak makan dulu....lepastu bising tengok benda tu tak banyak-banyak..hahaha..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates