Wednesday 21 October 2015

Bagus 3 sekali

Assalammualaikum..

Hari tu doa -doa kan la si kenit tak kena demam campak sekali allah uji semua kena serentak..alhamdullilah..

Mula-mula Nuqman selang sehari kakak selang dua hari Amsyar..yang win sekali kakak dengan Amsyar la..Nuqman macam kena like-like jer..Bagus kena serentak tak payah mama nak cuti banyak kali..sekali harung jer seminggu mama amik cuti jaga bertiga..
nuqman kena sikit jer kat badan


kakak paling banyak kena habis muka dan badan.

budak nie kena sapu lotion diam la kejap

Nuqman tak berapa teruk tapi kejap-kejap demam jer..ok lagi boleh control..si kakak dia memang gitu dari kecil kalau sakit takde nak ngada ke nak bunyi mengeluh ke dia diam jer..mama pulak risau tengok dia baring jer..asyik la sapu kan lotion doktor bagi campur dengan daun bambu yang dah blender..time macam ni serenok la mama mandi kan mama suapkan..kakak banyak baring dan tidur jer senang jaga.. Si Amsyar pulak siang dia ligat demam panas macam mana dia tetap aktif tapi time malam mula mengaruk..pukul 3 lebih tu sampai la nak dekat pukul 5 pagi baru dia ok..time tu mula nagis gatal la sakit la pedih la lepas tu kaki asyik menendang jer..ingat badan mama ko nie bola apa..karang aku jerit senyap 5 minit lepas tu sambung balik..karang lepas pukul 5 sampai pagi sedap dia tidur baru mama pun aman nak tidur..

Anak aku kali nie demam campak aku tengok pun ngeri berbiji besar macam ada air besar-besar siap macam ada nanah..ngeri aku setiap kali sapu ubat..

Kat rumah nie semua petua aku ikut cakap jangan goreng kat rumah la..makan kena rebus la macam petua diorang bagi semua aku ikut tapi macam tu jugak..aku lagi tak lalu nak makan benda rebus jer..kembang tekak aku nak mkan karang beli makanan luar anak pulak tengok kesian pulak so redo jer makan gitu tapi idak jugak kurus ..hahaha..

Sepatutnya turn En Hubby jaga budak 3 orang hari Khamis tu tapi si kenit nie meraung pagi buta tak bagi mama kerja so call boss kata sambung cuti boss approved terus tukar  plan ajak  En Hubby balik Sg Buloh sebab memang nak balik Jumaat tu nak settel kan barang kenduri kawin..so sakt sakit semua aku angkut balik sg buloh..

alhamdullialh hari nie semua dah sihat cuma nak kering jer,dan kakak dengan Nuqman dah sekolah..Amsyar pun sikit lagi nak sihat harap-harap tak ada sapa kena kat rumah opah nanti..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates