Friday 9 October 2015

Chicken Pop atau Peletung

Assalammualaikum..

Jerebu kat tempat aku dah makin kurang baru boleh bernafas dengan selesa sikit..Semalam balik kerja Nuqman bagitau dia tak main pun bola hari nie tengok jer orang main..aku ingat dia kata gitu dia tak nak mandi la kan..lepas tu dia kata dia tak sihat suruh rasa badan dia..memang sah dia demam..kesian tengok bibir pun merah..lepas aku sambung masak balik..tiiba jer dengar En hubby bebel kat Nuqman..hahaha kesian demam pun kena marah..En Hubby marah sebab dah tahu demam masih lagi nak keluar main..

Tak lama tu Nuqman tunjuk badan dia macam ada bintik merah macam kena demam campak aku bajet tak kan kena kut kecil dah nie mesti faktor jerebu kut..malam tu pergi klinik memang sah dia dan kakak kena demam campak yang En hubby tak habis cakap peletung..hishh sama jer..

Hari nie dua orang budak tak sekolah sebab kene peletung lepas tu duk merengek tak kasi aku pergi kerja..alahai kesiannya tengok..tapi dah janji half day harinie..tadi pun masa sebelum pergi kerja masak bubur dan bagi diorang makan ubat dan siap sapu ubat semua..kesian tengok..

aku tengok Nuqman kena kecil-kecil jer peletung dia kakak Tisya besar dah berair..setiap kali sapu dia kata pedih sian dia..benda tu dah pecah lagi sakit and gatal..

Tadi google jap tengok makan yang pantang larang dan petua nak hilang kan..petua bagi banyak air masak dan air kelapa..akak ipar aku kata hari tu anak dia buat blen daun bambu dgn bedak sejuk lepas tu tepek..ok tu senang semua bahan ada..taman rumah nie memang banyak pokok bambu..

so harap-harap sangat Amsyar tak kena jangkitan ini..kalau Amsyar kena nampak gaya kena cuti panjang mamala..takut berjangkit dekat rumah pengasuh pulak..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates