Thursday 1 October 2015

Starbucks or Starbugs

Assalammualaikum..

Semalam masak sambil borak-borak dengan anak dara tu..dia tolong masak nasi dengan suruh dia sidai baju yang mama dia basuh..dulu aku masa kecil macam usia dia dah boleh masak dah..budak sekarang nie liat sikit nak masak atau nak tolong ke dapur kalau tak di suruh..tapi aku lagi suka tak ada orang mengacau aku masak, nanti lagi lambat dan bersepah bila ramai-ramai masuk dapur..dan bila ramai rajin nak menolong menyempahkan..hahaha

tengah masak dia cakap "ma jom pergi starbuck"..aku pun dah terbayang starbucks kat Kampar je yang ada pun..aku cakap dalam hati sejak bila pulak anak dara aku pandai minum kat starbucks kan..
aku cakap "kakak nak makan apa kat sana kan jauh mama dah masak nie".."ala kakak nak makan meatball dekat kedai kawan mama tu je"...hahahha aku terus gelak baru teringat starbugs kat kedai kawan aku yang jual makanan western tu...ejaan lain bunyi sama..

Image result for starbucks vs 

Kalau kat Tapah ada 4 kedai ala-ala cafe gini yang jual western..so kedai nie yang dah banyak kali repeat makan bukan sebab kawan yer sebab sedap harga pun berpatutan..

hari tu makan steamboat dia pun sedap walaupun nampak simple je lauk dia tapi kuah dan sos dia power..sedap sangat..





so orang Tapah boleh serbu kedai nie yer..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates