Friday 23 May 2014

Bulan Sakit

Assalamualaikum..

orang kata sakit tu dapat mengurangkan dosa kecil..ya memang betul..tapi setiap kali sakit tu datang setiap kali nak merungut apa kejadahnyakan..asyik merungut jer..

ok bulan nie penuh seisi keluarga sakit jer..sakit tak ada yang teruk just sakit yang like-like jer..

mula-maula bawa virus si kenit nie kena sakit mata nasib dua hari jer sakit mata lepas tu kena dekat papa dia..En Hubby kena lama jugak dekat dua minggu lepas tu baru sihat..aku kat rumah asyik bubuhkan eyomo kalau tak bubuh takda dia nak buatnya..semua manja tau...aku dah risau takut kena sakit mata nie kan berjangkit..alhamdullilah hanya dua beranak nie jer kena sakit..Allah tu maha adilkan..tak nak bagi si kenit nie kena biarlah bapak dia tanggung sakit..hahaha..tapi yang tak syoknya dia berjangkit kat rumah pengasuh Amsyar..sorryla yer..

ok lepas tu settel penyakit sakit mata..aku pulak kena sakit gusi bercampur pulak dengan sakit tekak..memang sakit sapa silap jer memang rasa nak bagi penampor jer..memang azab giler time nak makan..bayangkan la nak masuk sudu dalam mulut nak nganga pun payah..aku nak nganga pun sakit nak gosok gigi pun nagis..aku gosok ala kadar jer selebihnya aku kumuh dengan listerin..nanti dah ok memang aku balas demdam tenyeh gigi..mula-mula kena sakit sikit jer makin lama makin sakit berdenyut dan terpaksa aku ambil ubat tahan sakit melebihi dos..aku kalau tak cukup makan memang aku nak jadi HULK jer..so nak tak nak aku makan jugak la lambat pun lambat janji aku kenyang..sekarang nie dah beransur sihat dan dah boleh pot pet pot pet makan pun dengan muka bergembira..aku habiskan ubat antibiotik jerla..

Lepas satu ujian satu ujian pulak..aku dah duk termenung fikir apa kesalahan aku sampai ALLAH uji kami sekeluarga..tapi fikir balik takda apa pun tapi mungkin aku terlepas pandang kut..Si kakak pulak demam dan asyik ngadu sakit kepala..demam pun on off jer..last semalam seharian asyik muntah..makan pun tak nak.bawak pergi hospital ambil darah alahmdulliah negatif darah di tak de wabak denggi..dah la sini musim denggi..buat mama risau jer..aku tanya jugak kat kakak kepala tu ada jatuh ke terantuk ke..geleng jer dia nak jawab dah tak larat..aku tanya juga ada kabur-kabur pandangan mana tau nak  kena pakai speck ke..kan ..kalau bab kepala nie aku cukup risau..sekarang pun dah beransur sihat sikit selepas atok kesayangan dia buat air penawar baru stop muntah dan baru boleh gelak-gelak sikit..baru la sibuk nak bercerita itu ini..kalau tak terbaring jer..baru mama happy nak pergi kerja kalau tak asyik terfikirkan dia jer.

Cuma Si Nuqman aje yang tak sakit lagi..minta-minta biarlah dia sihat..dia kalau sakit aku rungsing bukan rungsing sebab dia sakit tapi rungsing merengek duapuluhempat jam jer..sakitnya sikit jer mengada jer over..tapi yang pelik selsema dia tak nak hilang-hilang dah lama aku perhatikan..ubat macam biasala kejap makan kejap tidak..Dah la En Hubby nie kalau anak dia selsema memang pantang dia..lubang hidung tu make sure bersih jangan nak kotor-kotor  kalau ada kotoran memang siap la..

Okla semoga kami sekeluarga sihat sepanjang masa semoga dengan sakit nie terhapusla dosa kecil..amin

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates