Monday 12 May 2014

Cuti Berdua ~ part 3 ~

Assalamualaikum...

hari ke tiga check out dan menuju ke Padang...hari nie pun masih lagi banyak lawatan tempat sejarah..setiap kali berhenti setiap kali tengok barang pastu compare dengan tempat beli sebelum..ada yang mahal dan ada yang murah..tapi rasa kat pasar atas kat Bukit Tinggi tu memang murah giler...

aku dah lupa mana pergi dulu tapi tapi aku tak reka cerita cuma mungkin gambar jer mana yang dulu mana yang kemudian jer aku letak.. kitaorang di bawa kilang proses kopi..kopi dia kalau kita bancuh memang namapk serbuk dia tapi kita minum sedap jer tak ada la nak tersedap nie dia bagi free tapi bancuh sendiri..aku benda free laju jer minum siap 2x minum..hahaha konon nak bagi hilang ngantok tapi aku tetap gitu juga..kat sini daun kopi pun boleh minum tapi aku tak try aku takut la perut meragam karang mana pulak nak singgah tandas dah satu-satu tempat nak pergi aku tak jumpa pun tempat yang boleh nak ke tandas la..so jangan nak cari pasal..



lagi satu tempat sejarah ialah Lobang Jepang dimana ia adalah merupakan terowong orang Jepun bina untuk pertahankan diri...guide tu bagitau masa membuat terowong nie sapa yang sakit ke mati ke terus tak keluar bagi rawatan..in case meninggal tanam jer kat dalam tu..seram giler dengar...



jauh nak berjalandalam tu






Lepas tu diorang bawak pergi Istana Selindung Bulan..


Istana Silindung Bulan

dari dalam bas aku ambil.
Lepas tu kitaorang makan tengah sawah padi iaitu perkampungan sawah padi..memang damai  jer dan tempat dia trademark dengan berbagai spesis burung..besar giler aku tengok..masakan dia pun sedap...

tengah sawah nie ada kedai makan






yang pasti barang nie kaum bapak-bapak banyak memborong yer..aku pun tak tahu motif diaorang beli tapi diorang cakap memang murah dari Malaysia..

onthe way nak balik hotel Rocky Plaza diorang bagi tengok sunset..entah apa jer bagi tengok benda nie aku dah lah penat bukan penat berjalan tapi penat duduk atas bas..lagipun hati dah tak sabar nak balik esoknya..



 Akhirnya habis jugak entry nie..keseluruhan percutian nie best jugakla tapi kalau nak best lagi ada anak-anak..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates