Thursday 15 May 2014

Cerita Perkembangan Amsyar


Assalammualaikum..

hai silent readers...syok ke baca blog ai??..syok kan kalau tak kan rajin sekodeng blog ai kan???muahhhh perasan yer aku macam ada yang baca blog aku..hahaha..tak pe berangan tinggi tak rugi pun...

hari nie nak buat entry pasal Amsyar yang kini dah meningkat umur 1tahun 5 bulan..banyak perkembangan yang positif bayi seusia dia..baru-baru nie dia baru belajar panggil mama kat aku sebelum nie semua dia hentam panggil..sweet jer dia panggil mama...opah jadi opo..abang dah jadi atang..kakak macam bunyi atak..tak pela sikit-sikit belajor cakap yer..sebut papa aku tak perasan pulak..hahaha

ada hari tu aku tengah mandi lepas tu aku dengar pintu bilik air sebelah bunyi benda keletak keletuk aku keluar la tengok pintu tak tutup rapat tak ada la aku tolak pintu tu takut adik ipar aku buang air karang pengsan aku hahaha..memang diam jer kat dalam takda bunyi suara pun hanya bunyi keletak keletuk jer..pastu aku pergi depan tengok semua rilex jer tengok tv pastu aku tanya Amsyar mana???baru semua cari si kenit nie..aku laju pergi toliet tengok si kenit nia tengah syok main letak batang pencuci dalam lubang tandas..hurmmm scary betul la urut dada mama ko nak....hurmmm lepastu macam biasala kan aku mesti la adakan edisi pot pet pot pet..habis semua aku marah dengan Amsyar pun aku marah tapi dia biasa la buat muka blur...sakit hati aku..dah dua kali dia masuk tandas senyap jer..abang dengan kakak dia tu nak kena ketuk tangan selalu keluar tandas tak nak tutup pintu bilik air..takut betul ya ALLAH aku mohon padamu lindungi kami dari malapetaka..ha kan dah skema ayat ..

semalam pun urut dada aku lagi..tak habis -habis perangai dia tapi aku suka jer sebab itu tanda otaknya berkerja..otak dia rajin bebenor berkerja..

habis tilam bau bedak
amboi bukan main lagi goncangkan

makan bedak
bila aku marah jer suruh lap kan..laju jer dia makan bedak sambil jilat..urut dada mama ko nie nak tengok perangai ko...
sambung main lagi


lepas tu aku nak ambil gambar dia pandai jer tak nak pandang
dia memang pantang semua benda dia bukak pastu dia main..meja make up dah tak rupa meja semua kena letak tinggi kalau mama ko susun cantik laju jer dia capai...lipstik aku dia cungkil habis patah..minyak wangi pecah nak buat camne anak kan otak tengah berkerja..kita marah dia buat senyum comei tak jadi marah ko nak tapi tangan mama laju jer cubit kena rotan tetap kena walaupun buat muka comei..

sekarang nie dia memang suka meniru gaya orang..kadang-kadang tu bila abang dengan kakak dia meniarap tengok tv sambil gelak dia pun joint jugak meniarap lepas tu gelak pandang kakak dan abang dia..comei jer..macam faham jer..tapi bila aku nak ambil gamabr terus dia bangun..dia anti kamera..


abang lentok dia pun nak lentok jugak

abang dan adik
 sembang dengan abang 
apap-apa pun mama doakan semoga Amsyar terus dikurniakan kesihatan baik dan jadi anak yang berjaya dunia dan akhirat..oppsss bukan Amsyar jer kakak Tisya dan Abang Nuqman jugak semoga menjadi anak yang beriman dan berjaya dunia dan akhirat...

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates