Friday 16 May 2014

Makan Di Rest House Tapah

Assalammualaikum...

rasanya tak pernah aku cerita pasal kerja aku dalm blog nie entah camne hari nie terbuka hati nak cerita pasal kerja aku..itupun sebab nak cerita makan..

Actually BOD akan datang setahun sekali tengok anak syarikat diorang sama ada kemajuaan atau pun tidak...kiranya lawatan tak rasmi..

Hari yang BOD datang tak ramai staf..ada yang pergi site..ada yang sakit yang tak boleh dielakkan..so yang nie jer la ada..Cik Nisa trip pergi Padang..terkotang kanting aku nak prepare semua..

Dato tenagh berucap

We All
Tengahari kitaorang gerak pergi Rest House..alhamdullilah kali nie layanan diorang tip top..masakan best jugak..kira kitaorang sampai dah terhidangla tak macam yang dulu sebelumnya..maybe dah tukar management kut..tu yang bagus semua..
makan
aku sampai punyala la banyak lauk tak tahu nak makan yang mana dulu..hahaha..so aku amik nasi seseduk jer lepastu semua staff laki jeling-jeling kt aku..diorang ingat aku diet ..tak ada makna yer..aku nak meratah lauk ok..



menu hari tu ada ikan siakap masak stim..udang galah masak sambal petai my favourite nie yang paling banyak aku ratah udang jer petai aku tolak ke tepi..giler nak makan time kerja karang baru nak nganga habis pengsan Dato...ada sotong tepung tapi aku rasa sotong tu kurang sikit sebab liat...ada daging aku rasa dia masak macam kuah chicken chop jer..tapi ok jugak la rasa dia..sup tulang dia aku makan sikit sebab berminyak dan pedas..lagipun tulang jer kan tak syokla makan..kailan ikan masin dia ok tapi kalau nak makna kena bagi dia kecik sikit sebab dia masak sehelai-sehelai ok..aku mula tengok sayur dia mak ai sonag masak tak payah nak sibuk potong jer sehelai-sehelai..pastu masak..cepat kerja..air pun sedap terasa buah takada manis...desert dia aku suka sedap..perut dah kenyang tak makan pun buah..

hari tu kenyang sampai ke malam ..aku tak makan pun tapi pagi esok nya mengelupur perut aku lapor..hahaha..awal aku dah breakfast pun dapt rezki jugak ada orang belanja makan..alhamdullilah..

No comments:

Post a Comment


Blogger Templates